Det var magiskt

Åhh vad glad man kan vara över något litet!

For ut och red Bosse igår, hade tänkt rida dressyr på plan trots att jag hade noll inspiration. Det var lite jobbigt underlag på vissa ställen för dom har lagt in nytt, men höll mig lite innanför spåret så det bra ändå.

Började med att rida samma sak som jag red för Maria. Skrittade fram honom lång och låg, och gjorde halter och tempoväxlingar. Började sedan med traven och red serpentinbågar med först ordentliga halvhalter och sedan gjorde jag avbrott till skritt istället och han skötte sig super.
Sedan började jag jobba lite med galoppen och red upp på meddellinjen, gjorde halt, bytte galopp, gick in ett varv på volten, galoppera långsidan upp och sedan upp på meddellinjen igen, här skötte han sig också bra, sedan blev det dags att pusta.

Efter den lilla pausen så började jag jobba med traven, skänkelvikningar på hela diagonalen stod på schemat eftersom det är med i A3:an. Dock var Bosse inte alls med på noterna här, utan spände sig, hissade upp nacken och var allmänt motsträvig.
Försökte då lägga in lite volter mitt i och då blev han finare, men det är fortfarande lite jobb.

Pustade igen, sedan gick jag över till det jag hade riktat in mig på efter träningen i lördags, galoppserpentiner och ökad galopp på diagonalen.
Började med serpentinerna, han var superfin i båda varven, samma sak med den ökade galoppen, jag behövde bara mjukna så bromsade han upp och bröt av.

Pustning och sedan tänkte jag fortsätta med galoppen som jag gjorde från början med halter på medellinjen, och det var HÄR det hände något. Helt plötslig släppte han bara till, jag hade sytrådar i händerna, jag kände varenda tugga han tog på bettet, och där gick han i helt samlad galopp, i  hög form och så jäkla mycket på bakbenen att jag aldrig har kännt något liknande!
Jag skulle ha kunnat satt mig och börjad rida galoppiruetter, för så jäkla underbar var han, gjorde underbara halter och lyssnade på minsta vink! ÅÅååååh underbara häst!


TAGGA inför Vännäs nu, hoppas verkligen det håller i sig :)


I love you, I love you, I love you ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0