Det här med bloggen

Har verkligen tappat lusten för att blogga, det var verkligen jättekul för nån månad sen, men sedan blev det något som hände både med statestiken och min uppdatering och sen dess har det inte alls varit roligt.

Så nu tänker jag verkligen återgå till det jag höll på med förut - för att det var kul, och verkligen bara skriva när jag känner för det, och det jag känner för att skriva, inte pressa fram en massa skit.

Jag bloggar för att kunna gå tillbaka och läsa om vad jag har gjort, vilket är väldigt nyttigt då jag har allt när Bosse var skodd, vad vi red för övningar, vilken känsla jag hade o.s.v.


Sååå, jag börjar med att skriva lite om helgen.

Igår hopptränade jag för Maria, det var lite hårt på planen, men satte på kyllera efter träningen och han var torr och fin i benen idag.

Det var tänkt att vi skulle jobba med banhoppning, men vi fick jobba med att hitta en känsla för han var så fruktansvärt het och stark!
Kunde verkligen inte rida fram till ett avstånd, utan han bara körde sitt eget race.
Hoppade iaf lite kombination, lite bruten sväng och ett enkel hinder. Tyvärr var alla räcken, men det är dom han oftast river, och igår jag då rev han!

Säkert 5-6gg drog han med sig bommarna igår, av bara farten för han gick på så hårt att jag försökte ta en förhållning och vi kom nära och då rev han.

Spelade ingen roll att vi höjde upp till 110 på dom flesta hindrerna, (han brukar bromsa upp lite när det är högre) han körde på iaf. På slutet skulle vi hoppa kombinationen och då gick det så jäkla fort att jag knappt hann med, jag skrattade bara hela tiden, haha.

På slutet la vi ner hindret på ca 50cm och skulle få han att vara lugn med han gick på lika hårt ändå, så fick jobba med halt innan och efter innan vi gav oss. Han hade bara bestämmt sig för att inte lyssna.

Nu blir det till att hoppa ännu "oftare" och träna lite höjder så han inte blir så tokig varje gång han får hoppa. 
Trots att jag bara satt och skrattade igår så vore det ju trevligt att ha en häst som går att kontrollera ;)


Kommentarer
Postat av: Emmy

Fin blogg! :)

2011-04-29 @ 18:10:24
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0