Dagens ridpass

Idag blev det galoppträning för hela slanten!

Först ut var Divan och hon var riktigt fin idag!
Var lite halvfjollig att gå ifrån stallet först och slängde sig en gång, men jobbade bara med rösten, att ställa henne ifrån det hon tyckte var läskig och petade lite med spöet på bogen och då skötte hon perrfekt.
Skrittade först väldigt länge för att jag ville att hon skulle gå överallt utan att fjanta sig så red runt vid botniabanan och sånt innan jag började trava och sedan började med galopparbetet.

Satt mest ned på henne från början för att jag inte ville flyga av om hon skulle slänga sig ;)
Men kunde eftersom bli lättare och lättare i sitsen. Jobbade med korta och långa galoppsprång, och hon fick även springa snabbt två gånger, men hon var riktigt duktigt och saktade ner så fort jag bad henne.

Sedan åkte jag ut till Cape och red ut med Lollo. 
Bosse och Bruno skulle också ut och få galoppera av sig.
Jag är riktigt nöjd med vilket tempo han höll och trots att vi red i mer än en timme så var han pigg hela tiden.
Han tyckte dessutom att det var riktigt roligt att han var snabbare än Bruno, så när Lollo smackade var det Bosse som tog åt sig haha.

Båda hästarna blev faktiskt duschade idag och Bosse fick kyllera på benen medans Divans spolade jag i kallvatten.

Jag har lite bilder idag, men har inte orkat installerat iTunes än så ni får bilderna när jag orkar göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0