Trött som tusan

Lång dag har det verkligen varit.

Började med att åka till Sundsvall imorse och gå på en föreläsning om Sociala medier.
Stannade även till på Börjes och köpte en ny grimmar till Bosse mannen, ungefär en sån som han har nu, fast med rött i.
Måste även ta tag i att köpa ett nytt fleacetäcke till honom. Ska se om jag hittar något snyggt.
Först och främst när jag har fått min lön, så blir det ridstövlar som ska inhandlas :)



När jag jobbat klart, så åkte jag ut till ridskolan. Fixade en massa med Divan och vid 8-tiden red jag ut med Irene.
Provade rida henne på pelham idag och det gick helt okej. Hon var ju lite knäpp från början, men hon stod ju igår så det är inte så konstigt.
Skötte sig dock rätt bra, trots att det var mörkt och blåsigt. Sedan så stod det även några containtrar och lastbilsflak i mörkret redo att äta upp både Divan och Lenox, så vi hoppade av och ledde förbi dom, så det inte skulle bli någon scen av det hela.

Red dom sedan på plan och hon gick okej, kickade emot skänkeln lite, men annars helt okej.
Tog även in henne i ridhuset i 10min för att se hur hon var, men det var ett tjurigt sto idag för hon fortsatte att kicka lite mot skänkeln, men det var bara att muta henne med lite vänliga ord så gick det helt okej.



Imorgon blir det full fart med tre hästar.
Erik ska hoppas, Bosse ska skrittas och Divan också ha sin motion.
Hoppas på att det blir en effektiv kväll.

Vi hörs!


Bosse såg ut som en luffare häromdagen och Therese drog en pose



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0