Tiden går fort

.. när man har roligt.

Trots att jag hade internet igår så orkade jag inte uppdatera när jag kom hem, var alldeles för trött.

Åkte som vanligt ut till Cape efter jobbet och började där med att hjälpa Myra som skulle rida Nero.
Haha hon är så jäkla söt! Först fick jag fläta hela manen medans hon borstade och sedan när vi var klar begav vi oss ut. Vi skulle bara rida till vägen, men när vi kommit till vägen så skulle vi gå över vägen och jag blev tvungen att muta henne med att hon skulle få ett tuggummi om vi vände hem - jag vann, men jag blev alltså nästan överkörd av en 4åring på en shetlandsponny haha!

När jag kom tillbaka fick jag hoppa in i hoppgruppen, eller det som var kvar med Erik. Det blev ett kort pass, men ett bra pass. Hoppade bara studs med honom och han hoppade sjukt fin! Väldigt kvick i benen och tog i med ryggen!
Gäller bara att jag låter honom vara och inte hjälper honom för mycket.

Efter jag var klar med Erik hann jag mocka åt Bosse, sedan fick jag jogga Hälge lite på planen. Han var riktigt fin i traven, men tyckte jag var lite jobbig i galoppen när jag ville jobba öppna. Red inte något långt pass, utan travade mest runt honom lång och låg och red lite öppna och flyttade han bara för skänkeln.

Sedan var det såklart Bosses tur. Tog med honom på en promenad ner till vägen, han fick beta och lite sådana saker, och det visade sig när vi kom tillbaka att vi hade varit ute i en halvtimme, så jag behövde inte ha dåligt samvete haha :)
Borstade av honom och sedan blev det godnatt och sov gott för hästarna.

Bosse tyckte det var nödvändigt att stå I höet när jag skulle borsta honom


Idag är det Rebecka som har Bosse. Jag ska ta mig i kragen och faktiskt gå på stan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0