Störda uteritter

Det verkar som att det aldrig blir slut på våra knäppa uteritter.

Igår red jag ut med Therese. Hon på Tickan, jag på Bosse. Allt började bra, tills det låg en presenning med grus på efter vägkanten. Och det kom en traktor. Och en bil.

Tickan vände om och försökte gå hemmåt medans Bosse började med att stegra inann jag ens han reagera.
Det var en sån ful scen alllltihop, för hästarna var inte alls i panik eller något. Dom ville baa inte gå haha.
Sedan kom en traktor som typ vägrade stanna, men tillslut kom vi förbi och på hemvägen tittade dom inte alls på den. Hem kom vi iaf. Och en 20min skrittur kändes riktigt bra.

Sedan for jag ut till ridskolan och red Divan för Johanna. Det hade blivit en plats ledig i första gruppen som jag fick dela med Marie på Putte.

Vi tränade en del lösgörande och trots att Divan började med att vara koko i huvudet, så blev hon riktigt fin på slutet. Mjuk och fin i munnen utan att dra, så det kändes jättebra.


Idag hade jag tänkte jag fortsätta träningen på Divan med det jag det vi gjorde igår, men tyvärr är jag sjuk. Så det blir till att mocka och kanske longera henne en snabbis.
Rebus har Bosse idag så. Hoppas han sköter sig bättre idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0