Söndagens Berith-träning

Inläggen flödar in, hoppas ni orkar läsa ;)


Även idag började morgon på Cape.
Var ute vid ungefär 20 i 8 och fodrade och släppte ut hästarna tillsammans med Borg.
Sedan drog hon vidare till ridskolan för att träna Arwen medans jag mockade och fixade.

När jag var klar vid 11 så åkte även jag ut till ridskolan för att träna Divan för Berith.
Hade bestämt mig för att vara på uteplan då det var fint väder. Från början var hon lite spänd, men i första galoppen slappnade hon av och blev jättefin!

Vi tränade lite skänkelvikning, och påbörjade även förvändgalopp vilket var jättekul att se hur duktig hon var ändå.
Hon är lite svagare i högersidan, så hon bröt av några gånger på vi skulle rida halvt igenom och behålla galoppen fram till kortsidan.
Hon var jättefin i alla gångarter och jag svävade på moln efter.
En sån känsla har hon aldrig gett ifrån sig tidigare, fy tusan vilken fin häst! Fick göra några travökningar också och dom blir bara bättre och bättre!

Berith tyckte hon hade utvecklats ENORMT och tyckte vi hade lagt ner ett jättebra jobb med henne, vilket var så himla kul att höra :)
Hon har blivit så himla mycket finare!

Efter Berith träningen åkte jag tillbaka till Cape och red ut barbacka på Bosse tillsammans med Linn på Acke.
Bosse blev typ galen när Linn skulle trava lite före oss bara, så han gjorde typ luftsprång och galopperade på stället. Där satt jag barbacka och på hacket och skrattade utan kontroll.
Så nu har jag galopperat på min häst också som fortfarande bara ska skritta ;)
Men är han glad, så är jag glad!


Pernilla fotade mig och Divan igår så bilder kommer, jag lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0