Njurunda tävlingen

Trots ett fåtal timmars sömna så klev jag och Borg upp klockan fyra och åkte ut till stallet.
Klockan 5 var hästarna lastade och vi begav oss mot Njurunda.
Vid 8 tiden var vi framme och kunde lasta ut Erik och jag började rida fram.

Det kändes verkligen bajs. Trodde jag skulle grinan när jag började rida fram, eller rättare sagt hela tiden.
Han tog inte skänkeln, gick inte att var mjuk i handen (eller hård för den delen) utan han bara drog. Så fort jag red i väg på en långsidan sprang han i från mig. Samlade galopp visste han inte vad det var och en takt i traven fanns inte.

När jag ridit fram en stund i ridhuset gick jag och red lite utomhus och red verkligen bara lätt för att försöka lugna ner honom. I collecting ring blev han något bättre men insåg att det var bara att leva med det.

Kom in på banan och det visade sig att han var rädd för domaren som satt i en hästtransport med en presenning framför på luckan....
Började programmet och när jag vände upp stack han i traven, jag kände liksom hur hela hästen bara stack i väg.
I första halten tappade han bakdelen helt och jag tänkte verkligen - bra början.
Travdelen gick rätt okej, han gjorde en fin ökning, och skritten gick också bra. Första galoppdelen gick bra, men sedan i andra ökade galoppen stack han totalt för mig och jag tänkte "ja det kommer stå bra satsat iaf", (det gjorde det också) men sedan undrade jag hur jag skulle få stop på homom.

Gick ut från banan och sa till dom andra att om jag får över 50% så är jag nöjd.
Resultatet blev dock 180p och 60% prick. Jag var chockad.
Vi slutade någonstans i mitten, typ på 13:e plats eller något av 28 startande.



För laget gick det dock bra. Stina red ihop 67,33%, Nicolina red på ca 58% och det blir med dom extra kofficienterna 63% och Maria fick till 59, nånting% i LA:n.
Vi stod som segrande lag och det var bara sundsvall som hade en ryttare kvar och dom skulle bli tvungen att rida på 68% för att slå oss.
Då visar det sig att ÖfRK hade ridskolehästar i laget vilket det inte sagts till om, så dom slog oss.
Med 0,75 ynka jävla %.
Surt var det. Inte för att vi förlorade, utan för att det kom fram så sent. Hade vi vetat det innan hade det inte gjort något. Men nu kändes det dumt.

Aja, fina insattser gjorde alla från ÖOR iaf! I båda lagen! Som sagt lyckades ÖOR's båda lag gå vidare! Det ni!
Nästa år ska vi ta dom ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0