Min häst min häst

Var sjuk igår, men hade fortfarande Bosse mannen att ta hand om, så åkte ut till Cape runt sju tiden.
På Cape var veterinären, så för att inte vara ivägen släppte jag ut Bosse i gräshagen medans jag skulle mocka, jag tänkte att det kunde vara skönt för honom att gå runt och noppra lite gräs.

Helskotta heller, Bosse hade helt andra tankar och stack i väg med en jäkla fart. Först sprang han och rullade sig alldeles brun och fin och sedan drog han världens jäkla repor runt runt och jag stod och var rädd att han skulle bryta benen eftersom det var halt i hagen. Efter ca 10min gav han sig, och när jag tog in honom efter mockning så hade han faktiskt alla skor kvar på fötterna.

Veterinären hade iaf en chans att titta på honom och han är inte helt fräsch. Vi ska börja tejpa med silvertejp när vi rider och ev. ett zinkbandage kommer att bli nödvändigt.
Sedan ska han få en specialsko.

Jag dör av vad den här jävla tracksprickan/hovbölden har ställt till med. FY FAN!


Kommentarer
Postat av: jennifer

fin blogg :)

2010-09-01 @ 17:34:54
URL: http://jenniferbergstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Passa på att tävla om ett schabrak från Schockemöhle!

Klicka dig in här för att tävla: http://stockholmsjenna.blogg.se/2010/august/tavla-om-ett-schockemohle-schabrak.html

2010-09-02 @ 10:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0