Lördagens Berith-träning

I lördags åkte jag och Borg ut till Cape vid 10-11 tiden och hade precis ställt oss och börja mocka, då Maggan kommer och ger ett väldigt knäppt förslag.
Hon erbjuder sig att mocka om vi rider Pipen och Tickan.
Om jag säger såhär, vi var inte sen med att tacka nej...

Så ut i skogen for vi. Borg på Tickan och jag på lilla Pipen.
Vi tog en sväng mot Överön, innan det började regna. Då vände vi hem. Väl tillbaka på Cape så hade det slutat regna så vi red lite på planen.
Pipen var riktigt trevlig, man behövde väldigt mycket ben på henne dock, men när hon bjuder till så är hon jättebehaglig.
Dock gjorde hon världens skutt över en vattenpöl så jag nästan tror jag fick whiplashskada haha!

Borg blev helt kär i Tickan också och sa att det var bland dom roligaste hästarna hon har ridit på länge!

Efter det åkte vi till ridskolan och jag tittade på medans Borg tränade Fille för Berith. Sedan åkte vi tillbaka till Cape igen och hade insläppet.
Sedan red jag Bruno och Borg red Bosse.
Vi red bara i ca 30min på plan, men det räckte, för jag var helt slut haha. Bruno har världens trav så det är omöjligt att sitta ner. Satt ner kanske en långsida, innan jag skrattade åt att jag skumpade så mycket.

Sedan var det tillbaka till ridskolan igen för att det var min tur och träna för Berith.
Denna dag på finaste Kakan.
Fick träna på att hon skulle börja använda sin hals på rätt sätt, då hon gärna går och knäcker av, så den första halvtimmen kändes det mest som jag red runt med glappande tyglar.
Dock på slutet då vi red lite halter och släppte det och hon tog jättefint stöd på bettet och kunde gå i en rund och fin form. Hela hennes rörelsemönster ändrades så det kändes verkligen jättekul!
Var himla nöjd med henne och Berith tyckte det var en riktigt fin häst :)


Bild på Bruno och gamla bilder på Kakan.
(Ful sits på sita bilden, lättridning)
Klicka på dom för att se dom större



Finaste finaste Kakan ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0