Crazy nights

Då var den här kvällen avslutad också.

For ut till Cape vid fyra och fodrade, pappas kompis dotter fick skritta Bosse och han skötte sig så himla bra, dock verkade han tycka det var lite tråkigt haha, men finast är han :)

Sedan fick jag hjälpa pappa att få in hans föl till stallet eftersom dom ska skos imorgon och ett av fölen är ju helknäppt så det tog ett tag innan vi fick fast henne, dock är dom ju söta som tusan!
Kallblodsfölet som han har är världens tuffing och vill nästan sitta i knäet på en! Ska vara med imorgon också när dom skos, så inget jobb på förmiddagen iaf.

Sedan åkte jag ut till ridskolan och red Divan och hon var halvgalen. Red först ut i skogen och busade med henne och hon var jättestark, men tyckte att det var kul att komma ut och skötte sig trots att jag red ut själv.
Tog sedan och red henne på planen och travade lite bommar och sånt och hon drog på som tusan och hade inga som helst tankar på att ta det lugnt.
Nästa gång vi ska träna bommar ska jag rida en längre övning som jag hittar på nätet ikväll, men visar den då i såna fall :)

Nu är jag hemma och tar det lugnt, imorgon är jag hästfri, förutom skoningen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0