3 hästar på 1 kväll

Vi börjar med att få tillbaka till i fredags, då jag då hade fullt upp.


For till Cape efter jobbet, som jag slutar klockan 17.00.
Började med att rida Erik. Hoppade, så övningen kommer väl upp senare.
Han var lite halv seg från början, men när vi sedan den började hoppa blev han piggar och j*vligt stark. Drog mig nästan ur sadeln ett flertal gånger efter hindrerna, så jag blev rätt less på honom.
Speciellt då min uppvärmning hade varit att göra halt efter hindrerna. Men nu blev han helt knäpp igen.
Ville nästan ge upp lite efter att han aldrig gav sig utan gjorde samma sak hela tiden.
Var jättefin och väntade innan hindrerna, men efter så drog han bara.. Inte okej!
Dock tog han i av kung och fosterland på en linje jag hade byggt upp så där fick han plus för sina språng.

Sedan var det dags för Bosse.
Hade tänkt att trava för att se hur han kändes nu. Och dra mig baklänges, så var han ohalt!
Iaf i min känsla och i Lindas ögon. Så jäkla KUL!! :D
Men vi ska iaf fortsätta skritta honom tills den 4 okober då hovslagaren ska komma och förhoppningsvis slå på en ringsko. Efter det blir det full fart igen!

Efter jag var klart på Cape drog jag vidare till ÖOR och red Divan i ridhuset.
Hon var lite grinig mot skänkeln även idag. Men försökte strunta i det.
Tränade ställning på volter och att hon skulle vara eftergiven i vänster sidan.
Det gick rätt bra. Hon var lite fjantig av sig eftersom vi var ensamma i ridhuset.
När jag var klar släppte jag henne i ridhuset en stund och hon tyckte det var kanoners, och busade på ett bra tag.

Sedan åkte jag hem och däckade i soffan.


En sån här står på önskelistan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0