Grymt kul

Fan vad grymma ni är! Besöksrekord igen!

Kom iaf på att jag glömde skriva om ridningen i fredags. Blev rätt sent och skulle packa och sånt för att sedan dra iväg på kursen på lördagen.

Huvet som haver så red jag först ut med Divan tillsammans med Erica på Piccabbo. Vi tog oss en sväng runt stora travvägen (trots att man inte får, fyyy på oss) och det som var extremt kul just den här gången var att Divan skötte sig dubbelts så bra som Picca. Han studdsade runt medans hon skrittade efter så lugnt och snällt.

Det som också egentligen var extremt kul, men gjorde rätt ont, var att när vi var kanske ca 50m från ridskolan, så ger jag precis Divan långa tyglar och klappar om henne, precis samtidigt går vi förbi ett nedfallet träd, så jag vet inte riktigt vad som händer, om det är någon gren som piskar till henne på benen eller liknande, men hästen hoppar iaf 2meter rätt upp i luften och kastar sig samtidigt åt höger och jag känner bara, fan - det finns ingen chans att sitta kvar.
Så PANG ner i den stenhårda backen! Haha!
Dock gjorde jag inte illa mig, mer än att jag slog höften och knäet, men orkade inte hoppa upp igen eftersom vi var så nära ridskolan så gick tillbaka med henne.

Hon såg faktiskt lika chockad ut som jag att jag flög av! :b



Sedan drog jag iaf ut till Cape och hoppade Erik, vilket gick GRYMT bra! (övningen kommer snart)
Han gick att rida både fram och tillbaka mot hindret och lyssnade på förhållningar efter så det var skitkul!

Red även såklart Bosse! Skrittade på plan i ca 20min och han kändes rätt fin i sidorna, jobbade lite öppna, mest för att få med högersidan. Men han är alltid så snäll så det gick kanon :)


Vill tävla min fina häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0