Stallet all night long

Borde verkligen gå och sova nu, tänkte bara ge en lite snabb uppdatering..

For ut till stallet vid fyra och red ut med tävlingsgruppen, tog Donna som ledarhäst eftersom Pernilla inte var där och det gick... segt...
Vi hoppade runt lite på hoppstigen och busade lös med hästarna.

Efter det blev jag visst väldigt snäll mot Ella och tog ut för att beta henne, dock insåg hon inte riktigt vad beta innebar utan gick mest bara runt och tittade på allt. Det var inte förrän vi skulle gå in som hon plötsligt fick en väldig fart att äta..
Släppte henne i ridhuset och hon lekte på där ett bra tag.

Sedan hoppade jag Divan ute på plan, och det gick väl sådär, är så himla less på att hon ska kasta sig mot hindrerna, får lägga halter efter och volter innan, men sista språnget hon tog var sjukt fint! Travade lugnt emot, tog ett lugnt galoppsprång och var lugn efter, det kändes kanon då!

Jag hade sedan bara Bosse mannen kvar! Hade betade honom lite tidigare så tog inte och lekte lite med honom i ridhuset, släppte honom sedan och red sedan honom lite i bara repgrimma och han var verkligen jätteduktigt :)
Iaf i början, travade lugnt runt med mig, lite lugn galopp, sen gick det dock fortfare och fortare... Haha, men kul hade han iaf!

Kom hem runt 11 och ska krypa i säng nu, imorgon ska Lisa och Fille tävla i s-vall och jag är visst försteskötare tror jag!


Lisa och Fille :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0