Hoppclinic

Idag var jag och Bosse med på hoppclinicen som var idag på ridskolan eftersom det är teorivecka.
Jag var med sista gruppen med Anna och Vicke.

Vi red först fram ute och det han var fin med lite trög, dock väl inne i ridhuset var han INTE trög!
Haha, det är så kul att ha en häst som älskar att visa upp sig :)

Vi fick först rulla på jämna galoppsprång och sedan länga och korta sprången och kan säga att det var svårt att få tillbaka honom...
Sedan hoppade vi en bana på 13språng på ca 110 och det kändes lite sådär från början, han genade lite, tog inte skänkeln och kom nära så jag la en volt, med sedan kom vi in i en bra rytm, men då började han få svårt att andas och det är så sjukt jävla jobbigt att han har dom problemen.

Jag vet inte själv hur mycket jag ska vågra pressa honom, red klart banan, men det är inte kul att han låter som han gör, för man får så himla dåligt samvete och det är så sjukt när man vet hur fin hopphäst han skulle vara om han inte hade det här problemet...

Men men, som vanligt tycker jag min häst är bäst i världen :)


Foto: Britta Söderberg, Hösten 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0