Berit träning dag 1&2

Igår red jag för Berit på Divan.
Hon började redan när jag red fram med att vara asspänd och små stegrade lite, sedan kom hon även på att man kunde bocka i galoppen...
Berit kom och hon fortsatte med spänd heten ett tag till och lite mer bockande, innan hon tillslut gav upp och blev riktigt trevlig!

Hon är så himla jobbigt med sin mun bara, när hon håller på och gapar och lägger huvudet på sne och allt vad det är...
Vi fick träna mycket på att forma henne och få henne att acceptera skänkeln, vilket hon har svårt med, då hon helst inte vill att man ska röra henne.
Fick tänka mycket på att tänka framdelen in och få henne att komma igenom sig i sina rörelser.



Idag red jag Bosse, tidigaste tiden hade vi, men det gick bra, han var så SJUUUUUKT fin!!! Har inte kännt han såhär fin på, ja jag vet inte hur länge!
Red barbacka då vi fortfarande inte har en dressyrsadel, men han var så himla mjuk och fin i sidorna!

Men honom fick jag träna skänkelvikning och vi gick tillbaka lite till grunderna för att få honom lång, låg och mjuk, så han verkligen arbetar igenom kroppen, sedan kan man plocka ihop honom mer och mer, när man känner att han kommer igång.

JAG HAR VERKLIGEN DEN FINASTE HÄSTEN PÅ JORDEN




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0