Komma ikapp

Nu ska vi se om jag kan försöka gå igenom vad som hänt den senaste veckan och förra helgen.

Lördagen 13/3: Hoppade först Divan efter att Per-träningarna var slut.
Det gick jättebra och hon tyckte det var riktigt kul. Tog ett språng på 90cm henne utan problem.
Sedan hoppade jag Bosse och vi hoppade samma övning som dom hade på Per-träningen, det gick helt SUPER och vi avslutade banan på 1-110cm utan problem!

Söndagen 14/3: Hoppade Arwen tillsammans med Lisa och Fille. Det gick både bra och dåligt, hon hoppade alla skrämselhinder vi tagit fram, men vägrade dock på det lättaste hindret, haha, men fick inte igenom henne i svängen och vi började bårka lite, men i övrigt var hon jätteduktigt! Hoppade en bana på 80cm och hon är verkligen en häst med potensial!

Tisdagen 16/3: Red ut på Bosse med Erica och Stella. Han skötte sig som vanligt och vi joggade bara lite lätt.

Onsdagen 17/3: Hoppade Erik för Maggan och det gick riktigt bra, han blir bara bättre och bättre för varje gång vi hoppar och det är så himla kul! Det var en rolig övning som var riktigt bra för han som inte är så kvick i benen hela tiden, men det var kul att höra att Maggan tyckte han hade blivit så fin! :)

Torsdagen 18/3: Hoppade Bosse för Maria när hennes lektioner var slut, det gick både bra och dåligt. Hoppade en bana på 1m för lite känsla till helgen och vi har fortfarande lite problem med bjudningen hela vägen genom svängarna, men hoppas det blir bättre när vi får vår nya sadel!

Fredagen 19/3:
For ut till stallet med Maria vid 8a på morgonen, mockade och sånt, sedan red jag Divan i ridhuset, hon var duktigt, men väldigt tittig och pigg eftersom hon hade vilat på Torsdagen. Hon var rädd för det mesta hon kunde komma på, men hon är så söt att man inte kan vara arg på henne... :)
Sedan tömkörde jag både Contessa med hjälp av Sandra och sedan Bosse.
Bosse skötte sig jättebra trots att vi var ute i snöovädret...

Lördagen 20/3:
Idag red jag första ut med Erika på Piccabo, vi skrittade säkert i en timme. Sedan red jag ett varv runt travstigen och travade och galoppera lite.
Han var fin och jag red bara med hacket och barbacka så krävde inte allt för mycket.



Imorgon är det banträning på ridskolan. Jag ska först rida Erik i 90cm i klass 1 då det är vanliga träningsbommar och sedan Bosse i 1m i klass 2 med tävlingsbommar och sådant, dock står jag just nu på 90cm, vet dock inte varför..

Ha en bra kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0