Helgen

Kan sammanfatta hela inlägget och hela helgen med att säga att jag är NÖJD!
VARNING, LÅNGT INLÄGG!



Berit träning

Bosse (Lördag): I början kändes det lite segt och han var riktigt stretig i skritten, efter en halvtimme släppte dock allt och han gick verkligen toppen! Det kändes precis som jag hann bli varm i kläderna då vi skulle sluta, och då hade jag bara kunnat fortsätta!
Vi jobbade mycket öppna, övergångar och mycket grunder. Alltid bra att upprepa!

Divan (Söndag): Hon kändes stressad och upp i varv när vi började. Fick mest rida runt och tänka på min egen sits och vara mjuk och försöka lugna ner henne. Hon var pigg som hon alltid är, och i galoppen när hon råkade fatta fel blir hon upprörd på sig själv, för hon vet att hon kan göra rätt, och då stressar hon iväg lite extra.
På slutet släppte dock det och hon var superfin! Avslappnad och jag kunde hitta en fin takt på henne. Fick då träna lite flyttande för skänkeln och hon är så känslig!
Dock tyckte Berit att hon skulle bli fin!

Väldigt nöjd med Berit träningarna är jag i helgen, även fast jag skulle kunnat rida lite bättre på Bosse lite "tidigare".


Pia träning

Bosse (Söndag): Han var supertaggad när han skrittades fram utomhus och trodde det var något storslaget på gång. Inne i ridhuset var han lite halvslö, tills vi började rida fram alla tillsammans, då blev han skitpeppad och kunde inte alls göra någon gångart långsamt, men det kändes kul att han hade kul, om man säger så!
Vi fick värma upp med lite öppna, galoppsluta och sådant, vilket kändes väldigt bra. Sen travhoppa vi lite och hoppade tillslut bana på 110cm.
Haha, höll på flyga av på en oxer för vi kom helt fel och jag tryckte av, men han la till ett galoppsprång.
Jag tänkte "Nu hoppar han fan aldrig det hindret igen med mig.." Men det gjorde han och resten av banan gick toppen!

Var riktigt nöjd med Pia, kändes som hon hade lite för långa distanser dock, men gillade att hon la ner mycket energi på markarbetet och att man faktiskt fick "hoppa" och hon trodde att man klarade av det.


Övriga helgen

Lördag: Red ut på Divan med Rebecka-Sudden och Lisa-Fille.
Redan innan vi hade lämnat solänget hade Divan stått på bakbenen och jag trodde hon skulle slå över.. Hon och Sudden blev skrämd av en travhäst... Dom fjantade hela vägen till ridskolan..
Vi red runt bontinabanan och sedan red Rebecka hem igen medans jag och Lisa fortsatte upp över travstigen och galopperade dom upp för mördarbacken i djupsnö, vilken var riktigt nyttigt för dom!
Divan hade dessutom inte blivit riden sen förra gången jag red henne.. Men det ska det blir ändring på nu!

Sedan när jag kom tillbaka till ridskolan red jag Agetti också, fick ett infall och Hanna tyckte det var en utmärkt idé.
Haha, bråkade med henne rätt mycket, men hade bestämt mig för att inte ge mig.
Hon gick verkligen super vissa stunder, men det är en mycket bestämd dam..
Jobbade mest i skritt, och hon tar inte riktigt skänkeln eller tygeltagen som man vill, därför börjar hon bråka..
Skulle få rida henne mer om jag vill också, och ska nog fråga Maria om hjälp någon gång, det vore kul!


Så har min helg sett ut och jag är nu helt SLUT!
Ska lägga mig i sängen och titta på Ponnyaktuten tills jag somnar...
Lovar att försöka få in filmerna nån gång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0