Överhoppad

Hopptränade Bosse idag för första gången på två veckor..
Vi ska ju tävla i helgen, men han har varit utan skor så därför har han fått ta det lite lugnt, dock inte det jag hade önskat, men men..

La verkligen upp det som en "tävling" idag och byggde ordentligbana utan "markbommar" och red på dom höjderna jag ska tävla alltså 1m och 110cm.

När jag red fram honom så var han suuuuperfin!
Och även när jag hoppade fram, sedan blev han mer och mer taggad och när jag hade banan på 110 så var det som att sitta på het gröt..
Kunde inte få en riktigt ridning till hinderna för han var så himla på och gick inte att få i ett väntande läge, hängde sig fast i vänsten tygeln och var allmänt het och ofokuserad.

Det var absolut inga fel på sprången, men det var väldigt jobbigt att inte få den känslan man vill ha innan en tävling.
Sista språnget vi tog var däremot askalas, så jag hoppas det sitter kvar...

känslan som vi hade på den här rundan vill jag gärna ha på lördag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0