Upp och ner

Jag hade tänkt komma med ett jätteroligt inlägg här om hur bra allting är just nu.
Men så är det inte.

Jag kan börja med det positiva, hoppade Erik igår på ridskolan, vi tog ut han dit för att sko honom och passade på att hoppa samtidigt.
Byggde upp en övning med kryss-ett galoppsprång-kryss-ett galoppsprång-kryss-två galoppsprång-oxer.
Hade först tänkt studds, men det skulle ge honom sån mjölksyra, så valde att ha höga kryss för att rama in honom och samtidigt få honom att vara lite kvick i sig själv.
Oxern byggde vi som en kryssoxer för att han skulle fortsätta rama in sig och inte dra åt något håll.
Han var verkligen galasfin, gjorde t.o.m ett byte efter ett hinder, vilket är helt otroligt då han inte kan byten och är sjukt bra på att hålla sin förvända galopp :b
Vi hoppade sista språnget på 130cm och han var riktigt fin! Tog inte ens i!
Fick även honom att hoppa över kopparbergsmattan, vilket han aldrig skulle gjort för ett år sedan, då hade han mer dragit iväg och bockat åt ett annat håll!

Han var så himla fin under hela passer! Lill-Erik :)

Till det negativa... Bosse är halt igen.
Vi kom ut till betet idag för att jag skulle fota mina studentbilder till häst med Pernilla.
När vi ta in honom från hagen så är haltar han redan i skritten, på höger fram.
Jag hoppas på att det bara ska vara en sten i skon, men så är inte fallet.
Han vill dock inte stödja på vänster fram... Och han är varken varm eller svullen i något av benen...

Några teorier: Han håller på att få en hovböld på höger fram / Han har fått fler stenar i den gamla hovbölden på vänster.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jättenfin blogg! Ska vi följa varandra på bloglovin :)?

2010-07-12 @ 14:15:46
URL: http://minchrissan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; har lagt till dig med :)!

2010-07-12 @ 22:17:14
URL: http://minchrissan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0