Ridtravare

Alla som klankar ner på ridtravare kan ju ta och tittat på dom här filmerna





Jag personligen har inget emot ridtravare, dock önskar jag att folk tog vara på dom mer och inte går runt och tycker det är ashäftigt med en ridtravare.
Det är nästan synd att varmblod och kallblod ska vara så billiga, för det blir lätt att barn som inte har några hästkunniga föräldrar får en häst bara för att dom är billiga.
Jag tycker ridtravare kan lika väl som vilken annan häst som helst om dom får rätta förutsättningarna.
Det är svårt att skola om en häst som gått på banan, men om man köper hästen innan den har gått lopp, så har man större chans att kunna utbilda den till det man vill.


Kommentarer
Postat av: Rebecka störd i huvudet Wågström

ja de är ju bara åka till mig om man vill se en riktig läckerbit, förutom att hennes mage hänger ner till knäna och musklerna är ett minne blott nu då men...



men självklart kan dom bli sjukt bra med rätt förutsättningar som sagt (de är ju bara kolla på filmerna), även fast dom inte är byggd för det. för visst kan en travare ge ett halvblod en fin match på dressyrbanan, men jag tror halvblodet har svårt att ge travaren en match på travbanan ;)

2010-07-28 @ 02:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0