Hoppträning

Igår hopptränade jag Donna för Maria, det blev lite impuls, då Pernilla egentligen skulle tränat henne för mig, men hon höll på bli sjuk och ville inte sabba något inför helgen. Då fick jag istället hoppa henne, så vi gjorde oss alla en tjänst, Donna fick röra på sig, jag fick träna inför helgen, då jag inte har hoppat sen typ Kramfors och Pernilla kunde vila haha!

Red iaf för Maria, och hon satt/sitter fast som TUSAN i vänstersidan, fick inte igenom den ordentligt heller och det märkte man sen när vi hoppade, för det gick knappt att svänga haha!
Sedan var det så konstigt att hoppa henne, för det gäller att låta henne fixa avstånden själv, vilket jag istället vill hjälpa henne med, men det är svårt när hon egentligen inte är en häst man ska ändra galoppen på mellan hindrerna, utan mer bara sätta en galopp och låta henne hålla den, då är det bara att hålla om med benen och styra.

Hon vägrade dock en gång, men det var mer en "snäll" vägring då hon typ tvekade lite och sprang lite åt sidan, ingen pallnit, mer att vi inte hade ridit där någonting under ridpasset, fast det ska hon ändå inte bry sig om.
Sedan rev hon ett ganska ordentligt också, vi kom mot ett hinder som stod på andra sidan pullmangraven och vi hade ridit förbi det två gånger innan och när jag väl styrde på det så blev hon typ chockad.
Vi låg rätt, men helt plötsligt ångrade hon sig, men det gick så fort så hon hann inte stanna utan hoppade typ bara rätt igenom det. Måste sett rätt fult ut haha :)

Nu blir det bildbomd iaf!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0