Till alla er som läser/bryr er

Jag har ridit på ÖOR i några år nu, och kan nog säga att stämningen aldrig varit så dålig som den är just nu.
Det snackas skit hit och dit, och klagomålen flödar.

Vi har en jättefin anläggning som det är väldigt få som engagerar sig i.
Det klagas på att det aldrig håll möten, och när det väl är möten kommer väldigt få, vilket resulterar till att det alltid slutar med att det är SAMMA personer som går på möterna som engagerar sig i tävlingar och att få fram träningar.

Jag vet att folk har försökt få igång människorna i klubben att hjälpa till genom att böna och be, försöka uppmuntra till att fler ska ta och hjälpa till och det blir ingen respons.

Nu när dom har höjt ridhuskorts priset blir det därimot respons! En negativ sådan och jag tror nog att T-sek visste det när dom bestämde priset. Men om man läser igenom så kan man få ridhuskortet jättebillig!
Man ska inte "tvinga" sig till något, men när anläggningen och allt håller på att gå och olika håll, så är det dags att sätta ner foten.

Dom som klagar är inte dem som ställer upp och hjälper till, nej - dom som gnäller är ni som inte gör ett skit för att klubben ska kunna ta sig runt.

En klubb har inte råd att anställa folk som ska sköta allt på tävlingar, men om alla skulle hjälpa till så kanske man skulle behöva hjälpa till på 1-2 tävlingar per år! Det är väl inget snack om saken?



Jag är en person som alltid säger vad jag tycker och tänker och nu har jag fått nog av alla gnällspikar!
Låt oss för det första hoppas att vi får en bra ridskolechef och sedan ta oss i kragen och ställa upp för ridskolan så vi kan visa vilken fin förening vi har!

Jag sitter inte med i T-sek eller i någon övrig styrelse så det här är helt och hållet mina egna åsikter!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Larsson

applåder

2010-01-12 @ 19:58:48
URL: http://pernillalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0