Årsresume


- 11/1-09 Vi hade haft Bosse som våran egen i ett år.
- Började träna inför tävlingssäongen (som inte blev någon)

- 8/2-09 Årets första tävling. 4fel i 1m och 0fel i 110, dock var den utomtävlan.
- 27/2-09 Den här bloggen startades.
- Slutade ha Adrienne som medryttarhäst, istället tog Rebecka Borg över.

 

- 3/3-09 Jag fyllde 18år!
- Red Adrienne en hel del iaf.
- 22/3-09 Red pay and ride på Adrienne. LB:2 60% prick.

- Gjorde upp en tävlingstermin som inte all hölls.
- 4/4-09 Adrienne som inte skulle tävlas någon dressyr under året fick ställa upp för ÖOR's dressyrlag och åka ner till S-vall. Hon var som en unghäst och skrek efter Bosse varje sekund. Inne på banan var hon sjuuuuuuuuuuukt fin, och ville aldrig sluta rida. Dock fick vi... 59(!!!!)%... Äckligt arg var jag efter på dommaren.
- 19/4-09 Hoppade 110 och 120. Nollade 110 och fyra fel i 120. Inte fy skamm!
- Maria tävlade Bosse i Timrå med laget och kom 3a!
- Direkt efter tävlingen fick han vila eftersom han hade varit varm i benet.

- Bosse vilade nästan hela maj, men blev friskförklarade på PH-vet den 26maj.
- Jag fick mitt knä ur led under klassresan till Sthlm.

- Vi satte igång Bosse.
- Jag var med på andra delen av sommarcupen. 1m och 110cm. Rev två hinder i 1m och ett i 110cm.
- Jag började hoppträna och rida Erik.
- Hästarna åkte på bete.

- Maria tävlade Bosse i S-vall.
- Bosse var i tipp topp och tränades upp till hemmatävlingen.
- 18/7-09 Årets första "ordentliga" och enda hopptävling. Red 110 och 120 och red bara en dag. I 110 rev vi första hindret i omhoppningen. I 120 rev vi näst sista hindret, men var suuuupernöjd eftersom det var våran debut och han gjorde det med lätthet!
- 19/7-09 Maria stack med Bosse till strömsholm i 6veckor. Jag stack till frankrike...

 

- Fick i uppdrag att tävla Major Moeño på hemmadressyrtävlingen så började träna honom.
- Höll i Marias lektioner.
- 10/8-09 KÖRKORT!
- 22-23/8-09 Dressyrtävlade Majjen. Gick hyffsat bra för att vara 6-7gg jag red honom.
- 28/8-09 Vi åkte ner till Strömsholm för att hämta hem Bosse!... och Maria.

- Bosse och Maria kom hem.
- Adrienne vägrade bli bra i benen och efter ett besökt på kliniken fick Eva ta sitt svåraste beslut någonsin.
- 29/9-09 Adrienne lämnade oss alla i sorg och fick slippa sitt onda. Hon galopperar nu på trappalanda.

- Saknade ihjäl mig efter Adrienne.
- Fortsatte träna Erik i hoppning.
- 11/10-09 Tävlade dressyr hemma på Bosse. Red på 67(!!!)% i LB:2an och slutade femma. Var så äckligt jävla nöjd!!
- Bosse dampade ordentligen på en uteritt.

- Rätt tråkig månad.
- Hade besöksrekord på bloggen.
- Jag och Amanda F var med på Öppet hus med Erik och Lola, det gick jättebra!
- Fortsätte träningen av Erik i hoppningen.
- Bosse fick vintervila eftersom han verkade lite sne i ryggen.
- Hoppade 70 och 80cm på Pay and Jump med Erik. Han skötte sig suuuuperbra, men rev sista hindret i 80cm.

- Slog höjdrekord med Bosse (145cm) och han hoppade mig nästan hur sadeln..
- Maria och Bosse blev klubbmästare och red LA:3 på 68(!!!)% och det blev Bosses högst procent hitentills.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

SV: ja visst är han snygg för att vara travare ;D

2010-01-06 @ 10:48:21
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Just nu tävling; Vinn helårsprenumeration på Equipage!

Kul med höjdrekordet ;) Inte dåligt inte :P

2010-01-06 @ 10:58:56
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0