Stalltjänst och bergsgetter

Igår begav jag och Bosse oss ut på en tur i kylan för att springa. Barbacka och på hackamore, med andra ord så hade jag ingenting att säga till om, trots att det gick väldigt väldigt fort i mellanåt...

Idag har dock jag och Pernilla haft stalltjänst.
Vi var nog segast på jorden..
07.00 - anländer till stallet
08.00 - all fodring klar, börjar utsläppet av alla hästar
09.00 - alla hästar ute, trots bergsgetter, galna katter och lösa hästar - frukost
09.30 - Mockning påbörjade
12.00 - Pernilla landar i spånhögen
13.00 - Allting klart
16.00 - Ta in GALNA ridskolehästar

Övrigt är alltså att Durum galopperade ÖVER en snöhög, Safir slet sig från Matilda, Hajen hoppade på mig, Erik blev skrämd av en katt, Katinka bockade hela vägen ut till hagen med Pernilla och att Agetti nästan sparkade henne i huvudet.

Men vi mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0