Mycket som händer

Hinner inte alls med att blogga, eller jag är egentligen helt utan inspiration.

Igår löshoppade vi iaf 6st hästar.
Divan: Var först ut, hon fick hoppa upp till ca 90cm och skötte sig jättebra, hon såg inte ut att tyckte det var så jättekul, utan gjorde det som man skulle.

Lennox: Tyckte det var häftigt att få hoppa på egen hand, men lite läskigt när det blev högre, hoppade upp till 110cm, sen ville han inte mer.

Erik: Tyckte det var störtkul(!) och ville nog aldrig sluta hoppa. Vi tog han upp till 120cm men ville inte pressa honom mer sedan, trots att han kunde. Han fick även hoppa låda och tog i med ryggen som bara den!

Arwen: Tyckte det var lite småläskigt, men hoppade snällt upp till 90cm, sedan fick det räcka.

Final: Som Lisa sa skulle vara astråkig, var typ galnast och bockade och hade sig, hoppade jättefint upp till 90cm, sen gav vi oss.

Bosse: Bjöd på den bästa showen. Han ville inte komma till havrehinken, lyckades hoppa in i väggen och hoppa över staketet som delar av ridbanan. Men vi tog han upp till 130cm och det verkar inte vara något fel på honom, så det blir bara att tuta och köra!



Idag red jag ut på Bosse tillsammans med Maria och Divan.
Det gick rätt bra, förutom att Divan blev rädd för en bil och hoppade rätt ner i ett dike med en massa djupsnö, och att Bosse var asstark så jag knappt fick stopp på honom. Jag hade bara tänkt vara snäll och ha honom på hacket och låta han ta det lugnt, men han hade andra planer.


Imorgon är det Pay and Ride på ridskolan och Maria ska vara med på Bosse och Divan.
Jag ska vara speaker och rida LB:2an på Erik. Jag har inte ridit honom på typ en månad..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0