Två intensiva hoppdagar

Asså shiiiiiet vad trött och slut jag är!
Hela helgen har verkligen varit fullt upp!

Igår klev jag upp halv sju och drog transporten till Frazens för lagning av baklyktan som hade lossnat helt.
Under tiden dom fixade det for jag till Cape och packade tävlingsskåpet och pysslade lite med Bosse.
Sedan tillbaka och hämta släpet och tillbaka till Cape för att lasta hästen.
Åkte till ridskolan och tränade för Camilla.

Vi hade mest markarbete den här dagen, hade lång uppvärmning med öppna och sluta.
Sedan började vi med lite travbommar o.s.v och sedan hoppade vi studds och en tre kombination.
Bosse kändes fin, men antar nu såhär i efterhand att han inte var riktigt framme för skänkeln, eftersom jag hela tiden fick rida till ett avstånd och han inte riktigt sög tag i hindret själv, men var fortfarande nöjd med honom. Det var jag som skulle ridit ännu bättre.

Idag vaknade jag upp med världens träningsverk, trodde seriöst att jag skulle D Ö..
Vi hade banhoppning idag iaf, och tack och lov fick vi börja med att rida utan stigbyglar så musklerna fick sträcka ut.
Även idag tränade vi öppna och sluta på volterna och sedan hoppade vi fram på några hinder innan vi tog banan 2gg var.
Hade lite problem under framhoppning att jag red med lite för dålig galopp, så det blev antingen till att rida på väldigt mycket frammåt, eller ta en halvhalt innan hindret för att få han att ligga rätt.
När vi dock började hoppa banan så blev han sjuuuuuuuuuuuuuukt fin! Hade jättehärligt flyt genom båda rundorna, och trots att vi bara red en bana som låg mellan 80cm-1m så kändes det alldeles lagomt att hitta flytet på.

Måste verkligen komma över min spärr och börja galoppera, vet att det sitter psykiskt och vill inte släppa kontrollen riktigt. Sedan har jag iofs inte hoppat ordentligt sedan den senaste klubbhoppningen, som var i oktober tror jag.

Camilla var riktigt bra att träna för och gav verkligen tips som hjälpte!

Det var min helg iaf!


Gammal bild från våran absolut första borta tävling 2008 i Kramfors


Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv aa i ordningen jag fick dem :)

2010-12-30 @ 22:44:54
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: emmelie :)

Har du nått bra nyårslöfte du vill dela med dig av?

Va med i min lilla tävling, och kommentera inlägget nedan och berätta ditt bästa nyårslöfte.

Lite reklam till din blogg skadar väl aldrig ? ;)

kram

http://emmeliebinett.blogg.se/2010/december/roligaste-nyarsloftet-vinner.html

2010-12-30 @ 23:59:16
URL: http://emmeliebinett.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg! :)

2010-12-31 @ 08:30:34
URL: http://elin.pamlin.se
Postat av: Annie

2011-01-03 @ 16:13:45
URL: http://jacobsso
Postat av: Annie

Tjatja bloggen ;)

Tycker att fröken Malin kan skriva om sin ponnytid och hur hon började med hästarna! Gamla filmsnuttar och sånt- JAG VILL SE :)

Förrste så hejjade jag på Sunny för någon vecka sedan. Hon står i Täfteå och det är Kevins släktning som rider henne. Hehe :)

2011-01-03 @ 16:15:48
URL: http://jacobssona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0