Tickan tickar

Idag var hovslagaren ute och skodde Bosse mannen.
Vi tog visiteringtången och klämde vid hovbölden och han reagerade, men vi kunde inte fastställa om den kom från den, eller från traktsprickan..
Han kunde dock inte göra något åt den, men vi fick massa förslag.
Vi mätte även vinklingen av hovarna nogrannt så nu går han på 54graders vinkel, så får vi se vad som händer.

Sedan åkte jag även ut efter jobbet och red ut med Therse. Hon hade Hälge och jag fick rida Tickan idag igen :)
Amanda på Erik hängde också på en sväng, men dom skrittade bara.
Tickan var iaf mycket bättre idag, redan mer avslappnad när vi bara gav oss iväg och mycket mer arbetsvillig.
Dock var det lite sjukt att igår satt hon fast i vänster och idag i höger. Det borde väl visa att hon är liksidig? Haha
Jag och Therese hade iaf sjukt kul!

Efter vi kommit tillbaka träffade jag på Fanny som red Bruno, så när hon ridit klart tog jag med Bosse på en promenad och hon skrittade av Bruno.
Vi gick bort till sommarhagen och han var så jäkla pigg haha och gräset var nog det bästa av allt!

Imorgon blir det Cape efter jobbet igen, jag och Fanny skulle rida på plan, hon skulle rida Bruno och jag skulle få rida Pipen :)

Skönt att äntligen få rida igen!


Passande bild på Therese och Tickan på ÖOR :)
theresenordin.blogg.se

 




Kommentarer
Postat av: Bella

fin blogg :P

2010-08-19 @ 11:39:31
URL: http://stoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0