Sommarcupen 29/8

Skulle skriva om tävlingen igår, men mötet för Cape tog ganska lång tid så orkade inte skriva när jag kom hem, istället tänkte jag skriva nu, när jag ändå inte är tillräckligt pigg för att åka till jobbet, dock måste jag ut till stallet och mocka åt hästen sen, men får se till att det går snabbt.

Hursom helst, till tävlingen;

Dressyren: Jag tävlade Divan i LC:2 och LB:1an.
I LC:2an började hon med att vara jättefin på framridningen, sedan blev hon lite spänd när vi kom in i collecting ring, och i början när vi kom in på banan.
När programmet dock började tänkte jag att ba; fan det här kommer gå bra, dock ju närmare domaren vi kom destom mer vinglig blev hon.
Programet gick inte så bra, det är inte en program som passar henne då det händer så himla mycket saker hela tiden, avbrott och vändningar hit och dit. Hon kastade sig en gång i galoppen, men annars var hon helt okej.
Gjorde en jättefin travökning på slutet som vi fick en 7:a på.
Trodde inte vi skulle komma över 50%, men slutade på 58,27% vilket är godkännt för hur hon betedde sig haha.

I LB:1an började hon också fint på framridningen, sedan dampade hon och Arwen en del för obefintliga saker..
I collecting ring var hon om möjligt ännu värre än första gången och när vi kom in till banan hade hon mer ben i luften än på marken.
När programmet dock började skräpte hon sig och gick som en klocka hela programmet.
hade 6:er och 7:or genom hela programmet förutom en 5:a i första halten och en 4:a i sista halten, så dom ska vi träna på. 1p från placering var vi och red på 61,71%. Jag var jättenöjd då det är hennes 4:e dressyrstart och henne och min första :)

Hoppningen:
Här startade jag alltså Erik i 80cm.
Det blev en stressad framridning, men han kändes ändå fin.
Inne på banan var det dock katastrof. Hittade inga avstånd och vi kom fel nästan hälften av hindrerna.
Dock lyckades vi på något sätt gå felfritt och kom 6:a och en rosett, men tyckte ändå inte att det var kul, då vi hade en riktigt dålig känsla.
Vet inte om jag hade fått bättre känsla om jag hoppat högre om han hade lyssnat på mina förhållningar lite mer då, för nu ignorerade han helt mig, kändes lång och hade ingen ridbarhet.
Men men, han sköter sig fint ändå!

Här är hoppningen iaf, Rebecka fick filma med Pernillas kamera :)
Synd att jag inte fixade film på Divan i dressyren..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0