Nöjd häst

Trots att jag inte är så nöjd med att Bosse är halt, så verkar han själv väldigt nöjd med livet just nu.
Idag när jag kom stod han längst ner i hagen med spetsande öron och tittade ut över vattnet. Sedan gnäggade han när jag skulle ta in honom och var riktigt gosig när jag höll på med honom.
Har börjar med något nytt till hovarna nu som ska vara riktigt bra. Imorgon kommer hovslagaren och jag hoppas att han ska kunna kolla upp traktsprickan bättre och se till att hovbölden läker fint!


Idag red jag faktiskt, ja! Red ut med Fanny och Bruno, jag fick låna Maggans fina häst Tickan.
Dock är hon en riktigt prinsessa, först så var det verkligen som "dra åt skogen, du känner inte mig, du vet inte hur jag ska ridas......" och sedan släppte hon lite efter vi hade travat och det blev mindre kamp, däremot blev hon bara piggare och starkare under hela passet haha!

Maggan sa att hon kunde vara lite svår att rida ut på då hon helt plötsligt kan kasta sig helt runt och vilja springa hem, så jag höll mig bakom Fanny hela tiden.
Hon skötte sig bra hela turen, dock när vi precis nästan var hemma var det några som gick ut och vädrade byxor och då blev det fart på henne, hon hoppade rätt in i Bruno utavill. bara farten, han och andra sidan ryckte mest bara till.

Men det var så himla kul att äntligen få rida igen!


Maggan och prinsessan Tickan



Kommentarer
Postat av: Theresen

så fina! :D

2010-08-17 @ 22:35:10
URL: http://theresenordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0