Man klarar sig

Kom hem från Cape från ett tag sen.
Trodde jag skulle bli tvungen att rida ute i regnet, men det slutade och kunde i lugn och ro rida honom på banan.
Tog på honom gramanen idag för att få honom att arbeta igenom sig ordentligen en gång nu när han har vilat så länge och slippa onödigt bråk.

Men hade inte behövt gramanen, han var verkligen super!
Skrittade lugnt och fint utan att tjaffsa i munnen, vanligtvis går han och spänner mulen och biter tag i bettet och blir hög i nacken när man ber honom korta skritten.

Jobbade med volter i varje hörn i skritten, sedan ökad skritt på kortsidorna och tre halter på varje långsida, var noga med att flytta in framdelen i volterna och försöka leda runt honom, då han sitter lite fast i vänster.

I traven red jag en stor volt på varje kortsida, gjorde sedan avbrott till skritt och skrittade till mitten av långsidan då jag började trava igen.
Han känns stundtals fräsch, om jag pressar upp han lite känns han som vanligt, men i vänster varvet i snävare kurvor och volter så känner man att det är något.

Jobbar som fan med den där traktsprickan, att bara hålla den ren är ett h*lvete...
Vi har dock funderat på att plasta den..

Smörjde hoppsadeln ordentligen efter jag hade ridit då den hade varit med Rebecka på en regntur igår ;)


Kommentarer
Postat av: emelie

fina cape :D

2010-08-10 @ 22:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0