Fredagens träning

 

Lägger ut banan som jag i fredags nu, bara för att jag är seg och har varit upptagen hela helgen..

Började med att hoppa fram på 1 och 2, red på fem, fyra och tre galoppsprång. Det var fyra normala nära höjden låg på ca 60cm, fem tillbaka och tre fram.
Han började rätt fint. Sedan hoppade jag den brutna linjen med fyra galoppsprång, den är lite jobbigt med Erik eftersom han inte alltid byter galopp.

Därefter hoppade jag banan och det gick rätt bra, när vi hade flyt, han kan bli så hängande i handen ibland men ändå inte gå på framåt när man ber honom.
Hoppade en bana på 80cm och ville inte gå högre då det kändes lagomt.
Fick han faktiskt att göra två byten utan bom, helt otroligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0