Gårdagen

Igår for jag ut till stallet vid sju tiden.
Jag och Lisa släppte Bosse och Fille på stora planen och lät dom leka av sig lite, vilket som verkligen uppskattade, som sprang, och stegra och bet på varanda, haha dom har verkligen kul ihop! :)

Sedan fick jag äran att provhoppa den nya hästen Kakan (Cokney) eftersom Maria ville se hur hon hoppade innan hon gick med på hopplektion.
Red ju henne även i lördags och jag kan verkligen säga att det är en jättefin häst!

Vi började med att trava över lite bommar, vilket inte var något problem, sedan skulle vi travhoppa och det var en rätt rolig upplevelse då hon verkligen bara "travade" över utan större anmärkning, hur mycket jag än försökte driva och få henne att "hoppa av".
Vi la sedan upp det och hoppade några gånger i galopp och det blev en himla skillnad!
Hoppade JÄTTEFINT, även om hon inte kom rätt hela tiden så vi hoppade väl nått språng på 90cm utan problem, men hon kommer verkligen bli superfin till ridskolan! :)

Idag ska jag ut och hålla lektioner mellan 18-21 och jag är redan trött, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0