Det var ett tag sen...

Jag är inte död om ni tror det, men det har varit väldigt tomt med uppdateringar!
Bosse visade sig iaf vara fräsch igen när Maria longerade honom förra onsdagen, så jag red ut på honom på torsdag samt lite på plan och han kändes fin!
Maria red dressyr på honom på fredagen och jag longerade honom på lördagen innan tävlingen i timrå.

Söndag: Jag hade varit ut på 48-dagars dagen innan, så jag fick kliva upp halv 6 efter att ha sovit i tre timmar.
Kan inte direkt att jag var pigg som en lärka......

Vi åkte ut till stallet och lämnade ÖOR ungefär vid 10 i 7 och var nere i Timrå vid 9 tiden.
Dock skulle inte Maria starta förrän vid 12, men hon ville ändå vara nere och kolla på dom andra som var från ÖOr och red i lagen eftersom det var första omgången av Div 2.
Jag och Rebecka höll på och kämpade i 40min för att bygga ihop ett satans träns hon ville ha, det var för stort så vi fick hålla på att göra nya hål och kämpa och slita och dra. Stackars Bosse stod ut med oss när vi skulle prova det ca 3gg...

Vi tittade lite på dom andra ekipagen och Karin och Golden kom på delad 4:e plats i LB:1an på 61,04%!

Sedan blev det dags för Maria att starta LB:2an och hon tyckte han kändes pigg, men fin på framridningen. Och inne på banan tyckte jag att han var fin, men hon tyckte dom hade en del missar. Dom kom iaf på 5:e plats på 64% och Stina och Pepito kom 3:a i samma klass på 64,33% och eftersom det var första omgången i lag så var det himla bra!

Sedan var det bara LA:3an kvar och Maria och Bosse såg ännu bättre ut till den är klassen, men hans svagheter är såklart förvändgalopp och skänkelvikning, så det drog ner lite, men dom red ändå på 61,29% och kom 9:a. PRECIS utanför placering.
Stina kom även 3a i den klassen med Pepito på 63,87%.
Och sedan hängde allt på Maria och Darex. Dom startade SIST av alla, men presterade och red på 61,63% och petade då precis ut Maria och Bosse från placering, men såg till att ÖOR's lag gick och VANN första omgången!!!
Hur kul som helst! :D

Jag och Rebecka var två stolta hästskötare som till andra klassen hade fått slita med det förbannade tränset för att byta tillbaka, och var ganska less när vi äntligen fick åka hem vid 7tiden på kvällen så vi var vid ÖOR runt 9 igen, men det var det värt - faktiskt!

Behöver jag ens nämna att jag, Rebecka och Emelie sov ganska skönt i bilen, eller iaf jag och Rebecka... Haha!

Ska se om vi får lite bilder av Pernilla!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0