Min fina fina

Åhh min älsklings hästis var sååååå fin idag!

Red först ut en sväng och sedan red jag på stora plan med trav, galopp bommar och ett litet hinder. och han var så himla duktigt!
Det är egentligen bara att få träna till honom så han håller formen över galoppbommarna då han blir lite ivrig som skulle vara bra, men på travbommarna var han jättefin.

Och på slutet när jag hoppade så var han skitfin och samlade sig jättefin och tog verkligen i med ryggen över hindret när det bara var 80cm!! Och sedan lika fin när jag höjde till 1m! Och sedan kunde jag hur lätt som helst öka och minska galoppen på honom så det vara bara att sitta och njuta :)

Lite roligt var det när jag skulle göra byten med honom, först ett till vänster och sen tänkte jag göra ett till höger men då blev han lite förvirrad och trodde jag försökte rida in honom i staketet så han började studdsa som en galning, haha :)

Imorgon blir det nog longering för honom och sedan blir det Berit-träning på honom i helgen, som jag ska få rida då Maria har gjort illa sig i höften!
Hon måste ju ha mest otur i hela världen....


/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0