Hopp hit och hopp dit

Hahahahohohoh har ni någon gång kommit på er själv skrattande åt er själva?
Inte det?
Jag tycker iaf att jag är världens roligaste person! Som nyss, då jag skrev ett kalasroligt inlägg om, jaa egentligen ingenting!
Klockan är allt för mycket för att detta ska vara bra för mig!

Jag är ju nu gammal som gatan, har körkort och har för längesedan passerat läggdags, det gör allt ännu roligare.
Pojkvännen är på dansmaran, och här sitter jag och det deppar jag inte alls för, har umgåtts med en kompis istället och med mig själv, det duger bra det.


Red Erik idag för Maria och skulle hoppa.
Först gjorde vi världens jobbigaste uppvärmning! När vi var klar kändes det som att jag hade sprungit en mil och insåg att det är ganska glammigt (som Annica skulle ha uttryckt sig) att rida Bosse, då det inte hela tiden är att driva som en galning för att få den energin man vill. Men när vi väl var klar med uppvärmningen var han kalasfin!

Sedan jobbade vi med travbommar, sedan med travbommar fram till hinder och han rev två gånger innan han insåg att man faktiskt måste lyfta på benen...
Därefter blev det galoppbommar och sedan jobbade vi med galoppbommar fram till hinder och en efter så han skulle koncentrera sig på annat! Och han skötte sig utmärkt! Busade inte en ändå gång och vi hoppade upp till 90cm så jag var riktigt stolt över honom!!! Och jag kundes dessutom justera galoppen fram till hindret som jag ville och därför hjälpa honom med avståndet, men om jag säger såhär.. Galoppbommar är inte riktigt hans grej..
När vi började med dom så petade han till dom hela tiden och man trodde liksom han skulle rätta sig, men han bara körde på i samma galopp utan att bry sig... Haha :)

Nej men gud vad mycket jag skrev...


Godnatt

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0