Blandade känslor

Här kommer ett inlägg med lite sammanfattning, har varit lite slow nu på slutet eftersom jag har Bosse Tors-Fre-Sön nu för tiden, så då har jag inget att skriva om resten av veckan..

I torsdags så red jag ut och konditionstränade Bosse-mannen och han var så piiiiigg, så det var verkligen bra för honom att få springa av sig, svårast var när jag ville att han skulle galoppera samlat och han låg på som ett vilddjur, sedan släpte jag honom gången efter och det var bara att suga tag i manen och hålla i sig, för springa.. det kunde han. Haha.

Igår red jag dressyr för Maria och det gick väl sådär från början. Hon gav oss en jättejopbbig övning, vilket jag inte alls var på humör för, eller egentligen var den inte så svår... jag var bara inte på humör... Men sedan på slutet så gick det jättebra och det kändes att trots att det var jobbigt, så har jag börjat komma igång med ridningen nu igen efter alla veckors slappridande.. - HÄRLIGT!

Idag ska jag rida på Per-träningen!!!! Ser verkligen fram imot det! Trots att min häst kommer vara galen... Det var först tänkt att Maria skulle rida honom denna träning, men jag var så jävla sugen så jag fick ändå! :)



I tordags var jag med Eva och Adrienne på kliniken och fick höra det man absolut inte vill höra.
Hon har ju varit halt ett bra tag nu, så det var lika bra att kolla upp henne och på röntgen så såg man att hon var helt slut mellan hov och kot-benet. Hon har ont varje steg hon tar...
Eva visste när hon köpte henne att hon inte såg perfekt ut i benen, men veterinären sa då att antingen håller hon i några år till, eller så funkar hon inte alls, och nu har hon trots allt hållt i 4-5år... Det är synd att det ska komma nu, när vi verkligen hade lagt allt på hyllan, hon skulle vara pensionärshästen som bara behövde gå runt i skogen, bara skrota och ha det härligt. Men inte ens det går och det gör ont i hjärtat när man tänker på det.

Snart slipper hon dock ha ont mer och får springa vidare på trapalanda och jag kommer ALLTID älska den hästen<3



/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0