Jag är så sjukt jävla nöjd...

... med min häst idag!!

Jag klev upp halv 8 imorse och vid 8 for jag och hämtade Borgis för att ta med henne till stallet, hon hjälpte mig att knoppa (väldigt uppskattat!), och jag skulle starta först så vid halv 10 tog jag inte Bosse-mannen i ridhuset och började värma upp, han kändes fin, men lite slö, och jag som HATAR att starta först, hade dessutom fått stressa ordentligen så nervös var jag allt på toppen av allt, red LC:n och kände att det gick väl inte sådär superbra och vi slutade på 60% och på protokollet stod det ungefär som det kändes, lång och lågt och lite slött.
Och nu erkänner jag här och nu i bloggen att Mighty Bouncer inte går att rida på kort bana!
(Jag har hela tiden envisats med att det visst minsann går, men man hinner ju inte vända!)

Slutade iaf typ delad 5:a eller något tror jag i den klassen.

Sedan var det ett tag tills det var dags att starta LB:n som jag startade 4a i, red fram lite ute, men det var stenhårt i backen, men red ändå upp honom lite i formen och försökte att bara rida fram lite, men effektivt med massa pauser så att han skulle orka.
Red igenom hela programmet och jag var så jävla NÖJD när jag var klar!! Han gick SUUUUPER! Kändes som vi gjorde alla vägar precis där dom skulle gjorts och när vi gjorde galoppökningarna tog han verkligen i!

Gick och skrittade av honom ett tag och väntade på resultatet..... 67%!!!!!!!!!!!
Jag trodde fan inte mina öron, först tyckte jag att jag hörde 67, men det kändes så mycket, så då trodde jag 61, men sen var det 67 iaf. Gick runt med ett leende upp till öronen resten av dagen (vill säga, resten av klassen som slutade fyra... jag själv hade startat runt 12..)
Slutade iaf 5a av ca 30st startande och jag var sååååå nöjd!

Har ju inte tävlat dressyr på Bosse på ca 1 ½ år :)
Det var iaf min tredje tävling för året och kanske den sista större... höhö...

/Malin


Gammal bild på älsklingshästen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0