Det börjar bli najs

I tordags hoppade jag Erik och Bosse och det gick superbra med båda två!
Hoppade bara gymnastik med dom, och att hoppa på volt är nog än sålänge den bästa övningen jag har ridit med Erik, för den tog verkligen på honom. Lyckades dock tagga upp honom ordentligen så när jag hoppade en övning på börjt spår senare med inslag av att korta och länga galoppsprången kändes det bra att faktiskt få ta tillbaka honom för en gångs skull och kunna lägga honom mer rätt på hindrerna, än när han inte vill gå fram alls :)

Hoppade samma sak med herr Bo, fast hoppade lite hörgre på slutet vilket direkt gör han mycket piggare, och kände att man nog måste börja hoppa upp honom lite mer, för nu bli han så fort det blir lite högre, mer galen och inte lika försiktigt, precis som han har varit förut, inte i sommras dock, då var han perfekt!

Red igår ut med Amanda på Erik, två varv runt travstigen, tack och lov utan något möte med några älgar.
Jag är faktiskt rent ut sagt less på dom där jävla älgarna som blivit nedskrämda av älgjakten men ändå aldrig kan ta sig därifrån p.g.a av botniabanan, daaaaamp... hatar älgar...

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0