Helgen plus lite mer

Ja, har ju inte uppdaterat så mycket nu under veckan, men har inte hunnit/orkat.
I tordags så for jag ut till stallet och mockade och sånt, medans Maria red honom senare på kvällen
På fredagen åkte jag ut till stallet vid 9 på morgonen och passade på att hoppa Erik tillsammans med Rebecka på Kompis, det gick faktiskt riktigt bra, vi hoppade bana och han skötte sig riktigt bra.

I lördags hade vi stalltjänst och eftersom jag varit ut på fredagkväll så hade jag sovit 2½h, jag var med andra ord, ganska slut... Red iaf ut med Amanda-Erik, Irene-Durum, Lisa-Final, Åsa-Katinka och Hanna-Caramba, vi red två varv runt travstigen och skrittade och travade bara, dom fick lite damp i nån sekund när Bosse blev rädd för en bil som han inte såg, han tog ett galoppsprång, Erik sprang iväg några meter och Fille försökte ta chansen att springa fort, haha!

Nu idag söndag, så har jag banhoppad med Erik på riktigt, med bommar och allt! 70+80cm blev det och det gick jättebra!
I första klassen så var jag lite vaksam och tänkte att han kanske skulle vägra på något hinder eller liknande, så vi fick ett väldigt fult kråksprång, men gick felfritt. I 80cm var han mycket bättre, piggare och finare o.s.v då jag vågade galoppera på mycket mer så vi fick mycket bättre språng, efter ett hinder försökte han dock sig på något typ av bockning/dra iväg, men fick tillbaka honom, han rev dock sista hindret trots vi kom rätt, men jag är jättenöjd med honom!! :) Så 80cm blev ju alltså bättre, kanske blir 80+90 på en klubbhoppning, men vi får se, lite bättre avstånd bedömning vill jag få till på honom, men det är så kul att han har slutat titta på hindrerna nu så det är bara att tuta och köra!

Red sedan Herr Bo, red först ut och hade planerat att rida på plan sen, jag skulle först upp på plan och lägga fram lite travbommar och sånt, då kommer såklart en katt framhoppande så han skuttar rätt upp i luften, men jag lyckades hålla honom, när jag sedan red ut var han spänd som en fjäder, när jag började trava for han runt och kastade med huvudet och jag tänkt - Nej nu jäklar får det vara nog!
Tog han till dubbelbanorna och skulle släppa honom.. Han flög i väg i fyrfota hopp och satte till slut av i världens fart! När jag skulle rida ner nästa gång trippade han hela vägen och flög plötsligt i luften igen! Det var dock p.g.a en travare...
Släppte honom 3gg innan han äntligen kunde skritta ner för backen, for då och red lite på plan och han var såååååå fin!! Gick i form över bommarna och det lilla hindret jag gjorde, var jättelydig och fin!
När jag var klar var han tack och lov lite tröttare.

Men det är klart när dom knappt rör sig i hagarna att dom har energi, dessutom så regnade det ju nu ikväll IGEN!!!!!!!! Får verkligen damp...

Men men, en bra helg :)



Kommentarer
Postat av: L

släppte fille i ridhuset ikväll. (kom ihåg att ta in honom också, hehe......)iaf, HELVETE VAD HAN BRALLA. stackars hästar som ska stå typ 7 timmar helt stilla med 0gradig lera upp till knäna....

2009-11-22 @ 20:56:59
URL: http://www.liisaaal.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0