Åsikter

Kommer med ett nytt inlägg nu, men det är bara för att jag har varit lite irriterad.
SEN NÄR SLUTADE VI FÖLJA REGLER SOM GÄLLER HÄSTKUNSKAP!

Den här helgen har jag sett en hel del vanvett, lösa hästar på gången, leder hästarna utan att hålla i dom, boxdörrar lämnade öppna med hästen halvt ute.

Vad hände med sunt förnufft?!?
JA, jag kan gå utan att hålla i min häst, om jag är SJÄLV i ridhuset och hästen te.x har varit lös.
Men vi är i ett större stall, det är hela tiden folk som ser, folk som tar åt sig idéer och sådant, just DU kanske kan kontrollera din häst, men om någon annan gör samma sak och dom inte kan?
Det kan lätt ställa till en olycka, som berott på att någon annan har gjort en dumhet.
Det är faktiskt djur vi håller på med, dom gör inte samma sak.

Jag blir dessutom verkligen förbannad när man på ett artigt sätt säger till att det är bättre om vi gör sådär, och man får sura kommentarer tillbaka.

Det fulaste jag hörde nu helgen var: Är det du som är nya verksamhetschefen eller eftersom du går runt och bossar?
- Detta fick jag höra efter jag sagt att man ska plocka upp direkt efter sig i duschspiltan, annars blir det lätt att andra som går in dit får skulden.
Det är faktiskt regler som gäller för alla och har funnits länge - jag förtjänar inte skit för detta!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Sirenen

Det är människor som inte kan tänka längre än näsan pekar! Jag håller med dig helt, även om man har den ABSOLUT snällaste, den som ALDRIG gör något så kan det hända en olycka. Vad som hänt med hästhållningen vet jag inte. Alla kanske har den snällaste och pålitligaste hästen?

2009-11-22 @ 23:09:57
Postat av: Ida

det är bra Malin, stå på dig. jag brukar också säga till folk eftersom det finns så många små ryttare på ridskolan som gör som dom stora gör. Kram Ida

2009-11-23 @ 09:22:05
Postat av: Pernilla

BRAVO! EXELENTE! MAGNIFICO!

Säg allt det där på nästa möte. Punkt.

2009-11-23 @ 19:35:56
URL: http://pernillalarsson.blogg.se/
Postat av: Maria H

Det är dom med minst erfarenhet, och som varit med om minst vad gällande hästar som hanterar dom med minst respekt. Dom som hållit på ett bra tag och vet vad som kan hända skulle aldrig göra så. Och det är ju synd, att det ska måsta hända en olycka innan dom lär sig respektera att dom är stora starka djur. Och jag är med dig fullt, jag vet hur kul det är att ex komma med en hingst till ridskolan och så möter man nån nöt som kommer och håller i en häst i pannluggen eller dylikt...

2009-11-25 @ 08:20:40
URL: http://www.legendier.se
Postat av: Sandra

Jag är i stallet både dagtid och kvällstid och under dom timmarna hinner man se väldigt mycket. Så om man ska börja klaga på hästhållningen/ uppförandet i stallet så ska man klaga på ALLA. Dom flesta bryr sig inte om hästen skiter i hovslagarspiltan/duschspiltan eller gången. Grimmor, täcken mm utspridda överallt. Gallren nere på boxarna. Fulla hinkar med betfor under bänken. Tur att hästen som va lös för någon morgon sen inte hade hittat dit...

Men ändå tycker jag nästan att uppförandet som många har är värre. MÅNGA skulle behöva gå en kurs och lära sig tänka på andra, helst när man står i ett gemensamt stall.

Sen ska man tänka efter hur man säger saker, det kan tolkas på många olika sätt. Det finns fler öron som hör...

2009-11-25 @ 23:08:20
URL: http://smurfaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0