a milliondollar horse baby!

Om två timmar och 40min. Det betyder att i två dagar ska jag vara utan min häst. Det är 48timmar. Det är 2880minuter. Det gör mig galen.

Igår red jag dressyr inne i ridhuset, han var mycket fin, gjorde lite skänkelvikning och travade över bommar, sen i galoppen tränade jag att minska och öka. Han var riktigt fin. Maria kom och sa att han såg ute som han var värd en miljon. Det är han också i mina ögon, men det gör mig ändå glad när hon säger något sådant.

Sedan idag red jag ut med Amanda på Lola, vi red i ca 40min och tog det kanska lugnt och Bosse var jättefin!
Nu har vi även i uppdrag att massera och stretcha honom. Massering 20min innan ridning och stretching 20min efter ridning. Det är jättejobbigt på en häst som väger nästan 800kg........ Speciellt bakbenen.....

I helgen kommer Rebecka Borg ha ansvar för Herr Bo! Tusan.. kom på att jag glömde skriva det på tavlan.. Hoppas allt läsen den här bloggen och förstår det.. Haha


Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0