Pay and ride

Yes under gårdagen var det pay and ride på ridskolan.
Jag var med på Adrienne och det gick faktiskt förvånandsvärt bra! Värmde upp henne ute i skogen först och försökte tagga igång henne, men det gick dock inte så bra :b
På framridningen var hon jättefin och gjorde en helt perfekt galoppfattning (hon brukar ju allid kasta upp huvudet och sänka ryggen) så jag var mäkta stolt över henne.
Inne på banan så dog hon inte heller av helt utan sprang på utav egen maskin vilket var riktigt roligt. Hon blev dock tyngre och lägre på slutet av programmet men sluade med prick 60% så det är ju godkänt.
Visste precis om dom bristernas som tog upp, att hon sitter fast i högersidan, men innan på banan är det ju inte direkt att man försöker göra en stor sak av det utan man låter det flyta på.

För Maria och Bosse gick det också helt kalas, dom red LB:2 och LA:3. LA:3an red på dom hela 61% och skulle gått ännu högre, men det blev en felridning (hon galopperade till fel bokstav) och LB:2an var 60%.

Jag önskar verkligen jag kunde rida mer som min syster gör inne på banan, på framridingen är jag alltid jättefokuserad men så fort jag kommer in på banan så bara lallar jag på som att allt ska lösa sig själv, Maria därimot kämpar verkligen inne på banan och kan alltid köra en sista kraftansträngning för att sätta ihop hästen.
Varför är det så?



I lördag så red jag också Adrienne, började med en sväng ute i skogen då hon var helt GALEN , red runt travstigen och mötte några travare vid dubbelbanorna som var på väg neråt så jag skrittade lugnt bakom dom, sen efter halva vände jag upp för att galoppera, Adrienne blir då stortokig och börjar galoppera på stället och små bocka och när jag väl släpper henne så exploderar hon som världens bomb!  När vi sedan var på väg ner igen kommer travarna i fullfart på väg upp på andra banan så hon blir ännu mer taggad av dom så när jag ska trava tillbaka mot stallet travar hon på tvären, fnyser och spänner upp sig som en riktigt unghäst.
Snacka om att vårkänslorna har börjat komma.

Väl tillbaka på tryggmark så tog jag in henne i ridhuset och red lite, hon var suuuperfin så efter total 40min ridning gav jag mig.

Någon som mer sken den dagen var Marie, hon och Putte gjorde nämnligen världens travökningar! MUMS säger jag bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0