Några dammiga timmar senare

Nu är jag hemma från stallet. Har t.o.m hunnit övningsköra en sväng.
På stallet red jag först Bosse för att känna av honom lite innan helgen och sedan smörjde jag, hjälpte till att bygga banan och duschade honom. Har dock lite kvar att smörja imorgon, men har tid på mig.

Han kändes pigg och fräsch idag när jag red honom iaf, Maria hade rakat honom och han är nyskodd, så det känns ju bra inför imorgon. Dock vet jag att vi kommer få problem med vänster svängarna. Har det nästan hela tiden... Han sitter liksom fast och kastar sig över till vänster, så jag får inte riktigt igenom honom.
Det problemet hade vi igår när vi träna också, hoppade från en höger sväng sedan in i en vänster och han rev det hindret hela tiden. Det spelade ingen roll om vi kom rätt, nära eller stort, han bara rev det... Sista gången red jag till höger efter hindret och då rev han det inte, men var bara i det.. Men det är ett problem vi får lösa senare.

Nu ska jag byta om och sedan vänta på att min pojkvän tittar förbi. Vi ska umgås med några kompisar och sedan ska jag sussa.

Önska oss lycka till imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0