Maskeradhoppning

Ja jag var ju som sagt med på Marias lektion idag.
Det gick väl inte sådär superbra, men jag och Linnea lyckades vinna själva hoppningen iaf.
Trots att Maria fuskade och berätta regler eftersom och inte alla på en och samma.....
Bosse tyckte dock inte det var så roligt att vara med på lektionen, han kändes lite loj och det är jobbigt att rida lektion kom jag själv på.
Det är egentligen inte konstigt att ridskolehästar blir som det blir, för dom som inte kan så mycket eller sitter på "en häst som passar dom", kan ju inte göra sitt bästa och det som är tråkigt är att inte alla försöker hjälpa alla med att passa in avstånd och sånt, utan istället måste man dra och banka på hästen, tränga sig in före andra och bara se sig själv.

Jag är glad att jag har fått köpa min drömhäst och jag är glad att jag har min otroligt duktiga syster som hjälper mig så jag slipper rida på ridskola eller kasta bort dyra pengar på träningar där man ändå inte kanske alltid får den träningen man behöver.
Maria kan hjälpa mig det jag behöver i både hoppningen och dressyren, sedan att vi kan bråka ibland är ju en annan femma, vi är ju ändå syskon trots allt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0