Kylaaa

For ut till stallet idag och hade bestämt med Maria att vi skulle rida ut.
I stan så var det faktiskt helt okej, jag visste att det var kallt, men när jag kom ut till ridskolan fick jag en smärre CHOCK, det blåste som tuuuusan.
Var helt död om händerna efter att ha tagit in Bosse från hagen, så jag försökte desperat få Maria att ändra sig, men ut begav vi oss iaf.
Jag hade tre par strumpor, tre par byxor, en långärmad plus min vinterjacka, skoterhuva och halsduk, men ändå så SVED det verkligen när det blåste. Det var ca -17,5, men det blåste som det var -27!! Dock var det bara på ett ställe som det blåste, så det gick rätt bra för övrigt.
Vi red två varv runt travstigen, sedan fick det räcka för mina fötter var döda. Dock var Bosse jäääättepigg efter vi hade galopperat, men det är ändå skönt att se, han älskar verkligen att vara ute, oavsett vilket väder det är!


Imorgon är det nyårsafton. Jag ska åka ut till stallet runt 12 och då ska jag och Maria först hoppa Erik och Arwen, sedan ska vi försöka oss på att tolka bakom Bosse och se hur det går. Beror dessutom lite på hur kallt det är.
Sedan blir det nyår med älsklingen och Emma, Martin och Putte. Det känns som det kommer bli kanon.

Om jag inte hinner blogga mer så;
GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0