Ingen kan någonsin slå honom

Alltså min häst är verkligen BÄST!
Finns ingen annan häst på hela jorden som jag skulle byta mot honom!



Jag skulle egentligen ha skrivit i torsdagskväll, men då dampade datorn, så jag la ner, så jag får skriva en snabb resumé nu.

Torsdag: Hopptränade för Maria när lektionerna var slut, det var trots allt för kallt och mörkt för att rida ut för min smak.
Hoppade fram på volt och skulle flytta honom fram till bommen, han var riktigt fin. Gjorde detta i trav och galopp.
Sedan hoppade vi upp honom och vi hoppade 145! Han var heeeeelt underbar :))
Det roliga var att jag visst hur mycket han skulle ta i, men innan vi var framme vid hindret hade jag glömt bort det, därför fick jag en riktigt WOW-känsla när han sköt mig hur känslan så det blev liksom ett "wohoooo" av det hela, haha :)

Sedan hoppade vi en liten bana fört på runt 80-90 och sedan samma bana på 110cm, och han var kanonfin :)

Det är det som är så himla härligt med honom, även om han inte är perfekt i dressyren, så är han ALLTID perfekt i hoppningen! :)


I fredags red jag ut på honom barbacka under dagen, trots att det var kallt, men jag tog det lugnt, och trots att han var rätt pigg var det riktigt mysigt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0