ÖOR 22-23/8

Lite kort om helgens tävling.

Lördag: Åkte ut vid strax efter 9, red inte förrän vid elva. Majjen var riktigt pigg på framridining och nästan stark, men skötte sig bra. Red LB:3an och dom störta problemen var övergångarna. Han blev lite för pigg och lyssnade inte som jag ville, men ändå var han duktig och skötte sig utmärkt. Red dock bara på 56,83% dock var den en poängs marginal till 3st som låg ovanför oss.

Söndag: Han var lite tröttare idag på framridningen och kändes tung och lite hängande, försökte få upp ett högre tempo på honom, vilket var svårt för han blev mer springig och jag kunde inte riktigt hitta takten, det gjorde att vi råkade få galopp inslag i första travökningen och att det kändes bara hastigt gjort. Jag blev okoncentrerad och lite för bred i handen. Hade varit bättre om jag skulle hållt ihop handen och låtit honom vara lite mer, men än en gång skötte han sig jättebra och vi red på 58,03% vilket jag helt klart tycker är godkänt för att vara 6-7gg jag rider honom och Majjens första stora dressyrtävling :)
Ska lägga upp lite bilder senare.


Nästa tävling blir Näskes klubbtävling, dressyr med Majjen och dressyr och hoppning med Bosse!
 TJOHO! :)

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0