Gårdagens jobb

Jobbade igår på Järven under dagen och for sedan ut till stallet vid fyra. Skulle ha två av Marias lektioner (ska få ha dom två gånger till) och det gick faktiskt relativt bra.
Tycker alltid det är jättejobbigt första gången med nya grupper, samt när det är dom som inte kan så mycket. Har himla svårt att komma på bra/lätta övningar pch förklara på ett sådant sätt så dom förstår.

Sedans finns det väl inget värre än föräldrar som står och tittar på och det känns som man ska dö? Haha.

Red ut med andra gruppen. Det gick bra hela uteritten, men när vi kom tillbaka till planen och dom skulle få galoppera och rida självständigt går det inte mer än 1min så har Ohio kastat av sin ryttare såklart.. SKITPONNY :b

Jag red dessutom Kiamba igår för första gången på typ 1½ år och hon var faktiskt fin och tyckte det var kul att gå först :)
Roligt var det också att känna hennes gångarter igen, haha. Eller iaf skritten och traven, tycker inte ridlärarna måste rida hästarna dom rider på planen mer än vad man gjort ute i skogen eftersom hästarna går så mycket iaf.
Jag lät dock tjejen som flög av Ohio rida Kiamba efter avfallningen, klippa är hon iaf, hon tycker jag minsann om! :)

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0