Dressyrar

Red Majjen igår upp i Körmanholmen. Det blir faktiskt bättre och bättre för varje gång, men igår fick jag ta mina första duster med honom, kände på mig att någongång måste jag ta en utmanting med honom, han testar mig och jag testar honom.

Det är faktiskt det som alltid är intressant, att se hur man ska rätta den hästen man rider.
Majjen kan man inte bli sur på, utan man måste backa ett steg och börja om, då släpper han till.
Men han har börjat att inte knäcka av lika mycket i nacken längre, det är övergångar och att försöka få honom lös i sidorna som står högst på listan nu.

Ska rida honom imorgon också (söndag) på ridskolan. Tänkte försöka rida igenom programmen då, måste bara hinna träna in dom.
Ska även träna Erik för Berit imorgon klockan 8. Ska bli jätteroligt!! :) Ska passa på samtidigt då att ta lite tips om Majjen, det är aldrig fel!

Känns som det blivit mycket dressyr för mig nu på slutet... Men hoppningen tänker jag då aldrig sluta med! Moahaha!

Nej nu ska jag göra mig klar för att åka på 50års kalas. Björns mamma fyllde nämligen år i onsdags!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0